رفع آسان سوختگی فرش
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه می توان سوختگی را از روی فرش پاک کرد

فرش خود را به طور تصادفی سوزانده یا سوزانده باشید.

می خواهید بدانید که چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

بدنبال از بین بردن سوختگی های لاستیکی فرش هستند.

پس این مقاله برای تو است!

 

البته ، سریعترین راه برای مقابله با الیاف سوخته ، قرار دادن گلدان روی گل یا جابجایی کاناپه است ، گرچه به نظر می رسد این محلول موقتی است.

 

بنابراین ، اگر می خواهید بهترین نکات و ترفندها را در مورد حذف انواع سوختگی ها از روی فرش خود بیاموزید و وصله مشکل ساز را تا حدودی برطرف کنید ، به خواندن ادامه دهید. و ... اگر واقعاً شانس ندارید و مجبورید با پس مانده موم کنار سوختگی کنار بیایید ، به مقاله مفید ما در مورد نحوه بیرون آوردن موم از پوشش منسوجات مراجعه کنید.

 

تفاوت بین سوزش و سوختگی

 

قبل از شروع به تمیز کردن ، یک چیز اصلی وجود دارد که باید یاد بگیرید و آن این است که چگونه تشخیص دهید که آیا شما واقعاً دچار سوختگی شده اید یا فقط سوزاندن است.

 

بعضی اوقات ، متوجه می شوید که فقط قسمت بالای الیاف فرش شما آسیب دیده است. این همان چیزی است که ما آن را سوزان می نامیم. این اتفاق می افتد وقتی که کالایی که فرش شما را می سوزاند فقط برای یک ثانیه روی سطح باقی بماند و آسیب جدی نباشد. و سپس ، شما دچار سوختگی های جدی شده اید که قابل تمیز یا برطرف شدن نیستند و نیاز به تغییر در کل منطقه است. مگر اینکه پچ را با گلدان مخفی کنید. هر کدام بهتر به شما بخورد.

 

حالا ، بیایید با ...

 

روش های مختلف برای از بین بردن سوختگی از فرش

بسته به سطح و اندازه منطقه آسیب دیده ، می توانید سوختگی ها را به سه دسته جداگانه تقسیم کنید:

سوختگی سطحی (سبک)

سوختگی کوچک

سوختگی بزرگتر

اگر شما فقط یک سطح سوختگی سبک دارید ، جایی که فقط نوک الیاف آن سوخته است ، فرایند از بین بردن این علامت بسیار آسان است. خود را با یک قیچی تیز و کوچک ، مخلوط مواد شوینده سبک فرش و آب و اسفنج آماده کنید. نکات را با دقت با قیچی برش دهید ، مطمئن شوید که اختلاف ارتفاع بین ناحیه آسیب ندیده و محل سوخته آنقدر شدید نباشد. اسفنج را به این مخلوط آغشته کنید ، روی ناحیه آن کمی ضربه بزنید و اسفنج دیگری را که در آب تمیز فرو رفته است دنبال کنید. بگذارید خشک شود. در صورت نیاز دوباره تکرار کنید.

اگر فرش شمع کوتاه دارید ، استفاده از یک کاغذ سنباده ریز ریز روی ناحیه آسیب دیده را در نظر بگیرید. بعد از اینکه از نتیجه راضی شدید ، به آرامی از مارک ها عبور کرده و پس مانده را جارو برقی بکشید.

 

به این ترتیب می توانید فقط یک فرش کمی سوخته درست کنید. روش های فوق الذکر برای سوختگی های بزرگتر یا عمیق تر کار نخواهد کرد. اما نترس و به خواندن ادامه بده ، زیرا ما همچنین شما را تحت پوشش این موارد قرار دادیم.

 

ذره بین کارآگاهی خود را بگیرید و علامت سوختگی را کاملاً بررسی کنید. بسته به مواد فرش شما ، سوختگی بر الیاف متفاوت تأثیر می گذارد:

 

الیاف طبیعی مانند پشم ، سیزال یا پنبه هنگام سوختن به سادگی به گرد و غبار تبدیل می شوند.

از طرف دیگر ، مواد مصنوعی ذوب شده و تکه هایی را تشکیل می دهند. به راحتی در بین سایر الیاف سالم دستمال فرش خود متوجه خواهید شد.

چگونه می توان سوختگی های کوچک را از فرش (سیگار ، قلیان) پاک کرد

سوختگی های کوچک معمولاً به دلیل افتادن سیگار یا ذغال قلیان ایجاد می شود. در اینجا نحوه حذف علائم سوختگی کوچک از فرش وجود دارد:

 

تمام قسمتهای سوخته الیاف فرش را با یک قیچی ، چاقو یا تیغ برش دهید.

منطقه ای از فرش خود را پیدا کنید که به طور معمول قابل مشاهده نیست ، مانند زیر مبل ، یک کتابخانه یا یک کمد و الیاف را با دقت برش دهید ، به اندازه ای که الیاف آسیب دیده را جایگزین کنید.

برخی از الیاف را از محلی در فرش خود جدا کنید که معمولاً قابل مشاهده نیست ، مانند زیر مبل ، یک کتابخانه یا یک کمد. به اندازه کافی برش بزنید تا موارد آسیب دیده را جایگزین کنید.

مقدار کمی ابر چسب را در محلی که نیاز به رفع دارد بمالید و الیاف سالم را به جای مواد سوخته قرار دهید.

بعد از خشک شدن چسب ، ناحیه را مرتب کنید تا با بقیه موکت یکنواخت شود.

اگر این کمکی نکرد ، محلول 1 قسمت پراکسید هیدروژن (3٪) را با 10 قسمت آب مخلوط کنید و پارچه را با محلول خیس کنید.

لکه را به آرامی و بدون فشار زیاد فشار دهید ، تا جایی که علامت سوختگی شروع به از بین رفتن کند. از بیرون علامت شروع کنید و به سمت داخل حرکت کنید.

با آب تمیز و سرد اسپری کنید تا محلول از روی فرش شسته شود.

تا جایی که می توانید با یک پارچه تمیز دیگر لکه دار کنید و بقیه را بگذارید تا خشک شود.

همچنین می توانید از پراکسید هیدروژن (3٪) برای تمیز کردن لکه های شیر از فرش استفاده کنید.

 

نحوه از بین بردن سوختگی های بزرگتر از فرش (اتو ، بیگودی ، اتو کش)

سوختگی های بزرگتر بیشتر بوسیله اتو افتاده ، صاف کننده مو و فر کننده ایجاد می شود. اگر می خواهید از موقعیت هایی از این دست جلوگیری کنید ، تغییر مکان گوشه زیبایی خود را به دستشویی یا هر جای دیگر بدون فرش و فرش در نظر بگیرید. نحوه انجام آن در اینجا اسذرات سوخته را تا آنجا که می توانید برش دهید.

یک شوینده فرش ملایم بخورید و محل را تمیز کنید.

با آب سرد بشویید.

یک ضایعات فرش یا یک تکه فرش با رنگ و الیاف متناسب با آنچه شما دارید پیدا کنید.

قطعه ای را بردارید که کمی بزرگتر از ناحیه ای است که تحت درمان هستید.

آن را روی نقطه آسیب دیده قرار دهید. آن را در جای خود نگه دارید و شروع به برش در اطراف لبه های قطعه جدید کنید. اطمینان حاصل کنید که فرش زیر را برش دهید اما بالش فرش یا زیر آن را برش ندهید.

بعد از اتمام کار ، تکه فرش سوخته را کنار بگذارید.

جدید را قرار دهید و در صورت وجود اختلاف در ارتفاع ، می توانید آن را با قیچی اصلاح کنید تا کاملاً با منطقه اطراف ترکیب شود.

برای چسباندن قطعه می توانید از چسب یا نوار دو طرفه استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید با چسب بروید ، اطمینان حاصل کنید که حداقل برای چند ساعت قبل از پا زدن روی آن خشک شود.

چگونه سوختگی های لاستیکی را از فرش خارج کنیم

سوختگی لاستیک ، یا به عبارت ساده تر ، سوختگی اصطکاکی ، سوختنی است که می تواند هنگام جابجایی مبلمان به اطراف یا از کمربندهای جاروبرقی ایجاد شود. شدت آن به اندازه سوختگی واقعی نیست اما هنوز هم باید به سرعت و به سرعت از آنها مراقبت کرد.

 

با استفاده از مواد شوینده زیر بهترین نتیجه را خواهید گرفت و آن لاستیک سوخته را از فرش خود خارج خواهید کرد:

ارواح معدنی

WD-40

نفت سفید

مایعات برای فندک ها

سقز

قبل از شروع ، خود را به دستکش های محافظ مجهز کرده و از تهویه مناسب محل اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان بیشتر می توانید ماسک هم بزنید. تمیز کردن حلالهایی از این دست در صورت استنشاق یا تماس با پوست شما بسیار خطرناک است. برای از بین بردن لکه های رنگ از فرش می توانید از برخی از راه حل های بالا استفاده کنید.

مهم نیست که کدام یک از مواد شوینده را انتخاب کرده اید ، همیشه یک آزمایش را در یک منطقه کوچک و نامحسوس انجام دهید و مراقب نتایج ناخواسته باشید. اگر ثابت شد که مواد شوینده آزمایش شده برای فرش شما بی خطر است ، می توانید ادامه دهید.

 

یک پارچه تمیز را به مواد شوینده انتخاب شده آغشته کرده و به آرامی روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. مقدار آن باید به اندازه ای باشد که لکه را کاملاً بپوشاند ، اما نه آنقدر زیاد که خیس نشوید.

یک مسواک یا هر برس مسواک دیگر برداشته و آن را با آب سرد و تمیز مرطوب کنید.

حلال را با قلم مو به داخل مارک ها فشار دهید.

اجازه دهید پاک کننده چند دقیقه روی لکه بماند. با این کار مواد از بین می روند و به فرش چسبیده اند.

همان پارچه ای را که در ابتدا استفاده کرده اید بردارید تا آنجا که ممکن است منطقه را لکه دار کنید. لکه به آرامی از روی فرش به پارچه منتقل می شود ، بنابراین حتماً آن را مرتباً بچرخانید.

مراحل بالا را تکرار کنید تا تمام سوختگی های لاستیکی از بین بروند.

پس از پایان کار و رضایت از نتایج ، باید ناحیه را از باقی مانده حلال پاک کنید. می توانید از کرم اصلاح کننده کف سفید یا کف تمیز کننده کف استفاده کنید.

پارچه تمیز دیگری برداشته و مقداری آب سرد روی آن قرار دهید. این فقط باید مرطوب باشد و نه چکه کند. از آن برای از بین بردن بقیه مانده کف استفاده کنید.

با استفاده از یک پد نرم و جاذب ، تمام منطقه را خشک کنید.

وسوسه نشوید که از سشوار استفاده کنید. این روند را تسریع نمی کند ، به احتمال زیاد فقط به الیاف فرش تازه تمیز شده آسیب می رساند.

فکر می کنید فرش شما به یک تمیز کردن عمیق نیاز دارد؟ در اینجا نحوه تمیز کردن فرش به طور طبیعی آورده شده است.

 

نظافت فرش حرفه ای

اگر نمی خواهید با برخی از روش های DIY در بالا به فرش خود آسیب برسانید ، همیشه می توانید به خدمات خارق العاده اعتماد کنید تا کار را برای شما انجام دهد. تکنسین های فرش به طور گسترده ای با انواع لکه ها آشنا هستند و در موقعیت های مختلفی قرار داشته اند ، بنابراین آنها بهترین نتیجه ممکن را برای هر یک از آنها می دانند. آنها همیشه از موثرترین ، پاک کننده های سازگار با محیط زیست و خانواده استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که به طور تصادفی آسیب اضافی ایجاد نمی شود.

به خاطر داشته باشید که تکنسین های فرش بخشی از فرش شما را وصله ، برش یا تعویض نمی کنند ، آنها فقط می توانند تا آنجا که ممکن است آن را تمیز کنند. برای هر شغل عجیب و غریب مانند این ، همیشه می توانید یک فرد متخصص را برای انجام کار استخدام کنید.

 

آیا می توانم علامت سوخته را پنهان کنم؟

همانطور که قبلاً در مقاله خود کمی اشاره کردیم ، سریعترین و مطمئن ترین راه البته قرار دادن چیزی است.

 

یکی از شیک ترین گزینه ها این است که به سراغ فرش منطقه بروید. باید کمی گسترده تر از نقطه ای باشد که می خواهید آن را بپوشانید و البته لازم است با طراحی اتاق مطابقت داشته باشد.

 

این اتفاق ناخوشایند را به دلیلی برای جابجایی برخی مبلمان و ایجاد ظاهری کاملاً جدید برای اتاق خود تبدیل کنید:

می توانید یک مبل بگذارید و انرژی اطراف را کاملاً تغییر دهید.

اگر علامت در وسط اتاق است ، می توانید یک میز قهوه خوری پایه یا یک عثمانی قرار دهید.

اگر جایی در گوشه ای باشد ، می توانید چند گلدان ترتیب دهید و یک نمایش گل زیبا طراحی کنید.

گزینه ها بی پایان هستند ، بنابراین ، اگر تخیل دارید ، می توانید هر نقصی را به بهبود فضای داخلی خانه خود تبدیل کنید.

غذاهای آماده

اگر نمی خواهید فقط یک تکه مبلمان را روی علامت بگذارید ، توصیه می کنیم از لکه به تنهایی مراقبت کنید ، فقط در صورت سوختگی جزئی و سطحی یا سوزاندن آن.

شما به هیچ ماده شوینده قوی ، که ممکن است برای شما یا خانواده شما مضر باشد ، نیازی ندارید و انجام این فرایند نیز سخت نیست.

برای هر چیز بزرگتر ، باید ناحیه را وصله بزنید یا از یک مایع خطرناک برای از بین بردن کامل سوختگی ها استفاده کنید.

اگر بی تجربه هستید ، همیشه بهتر است برای انجام این کار به یک متخصص حرفه ای اعتماد کنید ، مهم نیست که به کمک یک فرد متخصص یا یک تکنسین تمیز کننده فرش نیاز دارید.

***

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ آیا موفق به سوختگی فرش خود شدید؟ به ما در کامنت ها اطلاع دهید!

 

مهم نیست که روش تمیز کردن ، به یاد داشته باشید که همیشه یک آزمایش کوچک روی یک قسمت مخفی از فرش خود انجام دهید. بسته به اندازه ، ماهیت و سن لکه ، پاک کردن برخی از آنها ممکن نیست. اگر هر یک از روشهای فوق الذکر روی فرشهای شما مثر نباشد ، نمی توانیم مسئولیت بپذیریم. سلب مسئولیت ما را اینجا بخوانید.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: